Povestiri, nimicuri, incercari, intamplari...

Marochinarie de la Mango, cosmeticale de la Victoria's Secrets, parfumuri de la Zara………

…. ceasuri de la Guess si lista poate continua pentru ca vorbim de extinderea brandului. O extindere a numelui asupra unor produse in care marcile nu investesc efortul necesar pentru a scoate lucruri de calitate. Zara face haine, dar incaltamintea (in afara de cateva exceptii pe sezon) este execrabil executata. De Mango nici nu mai vorbesc, la capitolul marochinarie sunt jaaalnici!, mai bine ma duc in piata la Obor.
target-audienceNu mi-as cumpara cosmetice de la o firma recunocuta pentru sutiene si chiloti, nici daca ma tii nemiscata o zi intreaga (e cel mai mare chin pentru o nazbatie ca mine). Am atatea amice fascinate de numele Victoria’s Secrets, incat isi comanda haine, incaltaminte, care s-au dovedit la fel de bune ca cele din Dragonul Rosu (ca doar au aceeasi sursa de provenienta). Dar si-au luat de la Victoria, nu?
Casele de moda gen Armani, Versace, D&G sunt adevarate masini de facut bani, nu pentru ca vand rochii la sume exorbitante ce ajung la zeci de mii de euro, motivul este cu totul altul. Marea masa cumpara de la ei parfumuri, linii sport, accesorii mai accesibile, totul facut cu bani putini, prin care omul de rand prinde cu mana putin lux orbitor de covor rosu. Cavalli face niste rochii de seara superbe, dar tot ceea ce inseamna restul produselor ce poarta sigla aurita sunt o expresie a kitsch-ului. Cand aud expresia „normal ca e frumoasa, ca doar e firma X” sau „cum sa nu fie tare, ca doar e firma Y”, ma intreb daca cineva se uita cu adevarat si cati dintre noi mai au putere de discernamant?
Nu mai vreau atata marketing, sa judecam singuri si sa alegem gandindu-ne la o suma de factori, nu doar la marca.
Suntem sclavii cumparaturilor bazate pe reflexe induse, am ajuns doar public tinta.

23 thoughts on “Marochinarie de la Mango, cosmeticale de la Victoria's Secrets, parfumuri de la Zara………

  1. Diana spune:

    Pff, cosmetice Victoria Secret am avut si eu dar cand au inceput sa aiba un miros de-a dreptul imputit dupa vreun an de cand le-am cumparat, m-am gandit ca e ceva putred cu ele. Si cand le-am citit lista de ingrediente…aoleu ! Ai dreptate,la multe e doar marketing. Dar cui crezi ca ii pasa? Odata ce poarta sau folosesc ceva de „firma” sunt stapanii lumii. Trist dar adevarat.

  2. Gaby spune:

    Am avut şi eu o loţiune pentru corp de la VS, am primit-o cadou. Am folosit jumătate dar am dat-o, nu mi-a plăcut… pur şi simplu m-a dezamagit, mirosul era prea floral, nu hidrata decât de la un duş la altul. Zilele trecute mi-am dat cu crema de mâini cu glicerină de la Farmec pe mâini de la mama, nu aveam nimic altceva la îndemână şi mi-am zis „măi, e mai bună decât mi-o aminteam”.
    Aaa, am mai păţit una. Mi-am luat o rochie de zi de la Etam. A intrat la apă la primele 2 spălări la 30 de grade… din lungime sub genunchi a devenit bluză puţin sub fund. Vai ce ţeapă mi-am luat cu aia 🙂

  3. lavy spune:

    mi-am comandat si eu un costum de baie de la Victoria’s Secret. Macar la asta se pricep, nu?:D

  4. Clarra spune:

    Hainele – unele sunt de calitate, altele nu, indiferent de firma, daca e una de top sau no name. Motiv pentru care mie nu-mi place sa comand haine online. Imi place sa simt materialul, sa-l pipai, sa ma uit la compozitie, nu pot cumpara orbeste. Asa ce ma amuza unele magazine online care descriu haina ca fiind dintr-un „material moale, de calitate”. Ha ha ha! Imi transmite doar un grad inalt de incompetenta si lipsa de seriozitate, atat.
    Am si haine de firma bune, si no-name si excelente, totul e sa stii sa recunosti materialele. Bine, mai tine si de noroc.
    Dar vorba ta, e trist ca marketingul ne spala creierul. Pe al meu n-au reusit inca. Imi pare rau, dar nu pot fi snoaba.

  5. Roxana spune:

    @Gaby exact despre asta vorbesc. De ce se apuca o firma de lenjerie intima se apuca sa faca si haine, cosmetice, toate sub aceeasi sigla daca nu au chef sa investeasca timpul si energia crearii unor poduse de calitate si eficiente?

  6. Roxana spune:

    @Lavy, da, Victoria’s Secrets stie sa faca cel mai bine costume de baie si lenjerie intima, asta au facut de la bun inceput si ar tebui sa se limiteze la asta.

  7. Gaby spune:

    Probabil vor să scoată bani şi din piatră seacă. Multe persoane aleg „de firmă”, indiferent de ce anume cumpără. Nu cred că ne spală marketingul creierul…ar trebui să aibă ce spăla…şi nu are întotdeauna. Rochia mea devenită bluză era un vis la pipăit. M-a păcălit aparenţa calităţii.

  8. Roxana spune:

    Nici eu nu am crezut multa vreme, pana am auzit-o chiar si pe vara-mea (de profesie psiholog si o tipa foarte inteligenta, de altfel) cu o expresie de genul asta ” dar e, nu stiu ce firma”. Poate ca uneori este vorba de snobism, insa pe mine ei nu ma deranjeaza, atata vreme cat aleg lucruri de calitate, in defavoarea celor prost facute.

  9. cretu spune:

    Buna,
    Iti propun un parteneriat bazat pe schimb reciproc de bannere astfel vizitatorii blogului meu vor putea citi si articolele tale ,si invers.
    Astept un raspuns,
    Cristi

  10. Roxana spune:

    Imi pare rau, dar nu ai articole. Cred ca ti-am mai raspuns. Eu nu am facut din blogroll-ul meu un schimb de link-uri si nici nu vreau sa fac asta.

  11. carola spune:

    Eu m-am distrat intr-un weekend urmarind The Rachel Zoe Project (sezonul doi se gaseste in intregime pe y-be) si erau o gramada de discursuri despre „extinderea brandului Rachel Zoe”, „cresterea vizibilitatii”. Preconiza si ea lansarea unui parfum, accesorii si nu mai stiu ce minuni. Si, din cate stiu, e o reteta destul de des intalnita. Magazinele mass-market incearca sa ofere o experienta completa – intri in zara si iti iesi cu garderoba completa. de ce avon ofera bijuterii (pardon de experie, cacao cu prune :D), esarfe, posete si chiar ceasuri?! nu e destul ca produsele lor cosmetice sunt de calitatea bine-cunoscuta? eeeh, mileniului marketingului si al publicitatii 🙂

  12. carola spune:

    oops, tastarea rapida e purtatoare de greseli 🙂 am vrut sa scriu „expresie”, a iesit „experie” 🙂

  13. Roxana spune:

    Stai linistita, eu sunt o cititoare in zig-zag, asa ca inteleg fara sa observ uneori greselile. Ce urat ca o stilista atat de apreciata, Dumnezeu stie de ce, sustine asa ceva, chiar daca e vorba de marca proprie. Nu spun ca nu exista si exceptii, dar sunt prea putine.

  14. Un articol de nota 10!
    Si la fel si footer-ul tau cu maci 🙂
    Pai…da, ai mare dreptate. Incaltamintea de la Zara e EXECRABILA. La fel, Mango. Stai ca mai exista si parfumuri Mango…de fapt si parfumuri Zara si COSMETICE ZARA. haha
    Care nu cred ca sunt mai bune decat cele de la buticurile de pe la metrou.
    Ah…si inca ceva. Am incercat si eu o crema Victoria’s Secret. In afara de parfum care era dragutel hidratre ZERO ba chiar mi s-au uscat mainile de le ea! Can you believe that??? Si pe ea scria ultra-moisturizing. E vorba de crema Romantic Amber sau ceva de genul.

  15. Roxana spune:

    Mulutmesc, esti prea draguta. Imi plac asa de mult macii, nu stiu cum sa fac sa se vada peste tot.
    Cred ca era execrabila. Am avut acum mult timp, d-abia aparuse Mango la noi si mi se pareau super tari, o pereche de pantofi sport de la ei care s-au taiat intr-o luna si o geanta care a rezistat vreo trei.

  16. Iz Andrew spune:

    Mango au haine ok ,nu poti spune cå sunt jalnice(depinde la ce te referi ,pret sau calitate).
    Marile branduri (lv ,hermes ,d&g ,etc) au haine/accesorii de calitate ,dar e adevårat cå plåtesti si brandul si promovarea lui ,vedetele care ii fac reclamå,etc.

  17. Roxana spune:

    Nu hainele de la Mango sunt problema (uneori au piese foarte reusite), ci extinderea marcii asupraproduselor de marochinarie, lenjerie intima, parfumerie, etc. Aici dau chix. Marcile de lux au accesorii de calitate pentru ca le comercializeaza la preturi exorbitante si le convine sa investeasca, insa marcile de consum cum sunt cele enumerate de mine nu investesc in dezvoltarea produselor conexe, doar isi pun marca asupra lor.

  18. saby spune:

    orice s-ar zice, chilotii de la victoria’s secret sunt foarte buni 😀 si hainele de la mango, eu sunt foarte multumita de ele !

  19. Am si eu cateva chestii de la Victoria. Sunt foarte bune

  20. LLL spune:

    mai terminati cu prostiile… adevarul este ca fiecare da banii pe ce vrea indiferent de calitate sau nu cum zic altii…. adevarul este ca mai multe vorbe decat fapte aici …. trebuie sa ai bani sa poti cumpara de de la victoriassecret si mango, zara….. problema este ca nu aveti bani de aceea vb 😉 invidia si ciuda e mare…. eu miam cumparat o gramada de lucruri de la victoriassecret si am fost f multumita de ele….. am sutiene de 3 ani in stare impecabila la fel si hainele …. nush dc vorbiti prostii …. daca ziceti ca nu e diferenta doar de sigla la firmele astea mergeti dragilor la dragonul rosu si rasfatati -va cu chinezariile alea :))….oricum romanii no sa inceteze sa gandeasca ca niste comunisti nici daca le-am sterge cu buretele creierul :)) :))

  21. Roxana spune:

    Nu cred ca poti sa-ti dai seama de situatia financiara a niciuneia dintre fetele care au comentat aici. Am spus ca Victoria Secrets face lenjerie buna, dar pentru restul produselor imi mentin parerea. Iar de Zara si Mango cred ca are aproape toata lumea bani, mai ales la reduceri. Am vorbit despre produsele de marochinarie de la Mango in cunostinta de cauza avand in vedere ca mi-am cumparat prima geanta de la ei in 2000, cand au aparut in Romania, si o pereche de pantofi sport in 2001. Ambele s-au rupt in 2 luni, mai bine zis s-au taiat. Am insistat cu inca o pereche de sandale care m-a tinut vreo 3 luni. In conditiile in care le purtam maxim de 2 ori pe saptamana. Ce legatura are gandirea comunista cu gandurile si parerile mele nu am reusit sa-mi dau seama….

  22. Andreea spune:

    Puteti vizualiza oferte diverse si serviciile oferite, ale celor mai importante magazine de marochinarie din Romania, croitorii sau unitati de prelucrare a materialelor textile, intrand pe http://www.croitorie-marochinarie.ro

  23. Aly spune:

    observ multa frustrare in articolul asta! nu exista comparatie intre Victoria Secret si Dragonul Rosu, dumnezeuleee, ce conceptii de romani comunisti!!!! na mentalitate!!! va urez succes la cumparat chinezarii, ca in curand vor avea monopol in Romania…imbracati va in plastic care pute a chinezarie de la o posta, lafaiti va in prostul gust, in cocalarism…!!! nu este vorba de marca in sine, calitatea produselor difera cu mult fata de altele, depinde ce anume cauti, care este targetul tau! toti vreti super calitate la preturi foarte mici, sau moca totul daca se poate! trebuie sa va treziti popor bolnav, cu mentalitate invechita!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *